Friday, January 1, 2010

taman awam kubang gajah (TAKG)

ada d klgn teman2 rpt SOHO consultation adalah mereka yg berada d luar negara ats sbb2 ttentu. ada yg dh lme bnr xbalik kampung kerana prlu mneruskn pjalann hidup d prantauan. slh seorgnya adalah shbt kita bernama, zie.
zie adalah seorg sahabat yg sgt mkagumkn, sgt cekal & kuat komitmen serta kasih sygnyer kpd suami, ank2 & kuarga. pngorbannnya luar biasa. utk mkluman, beliau jge seorg adult learner. (mf ye zie, mention nme aok, hehehe...) pngalamn hidup sahabat2 kita diperantauan ni lebih variasi & bwarna wrni.
kpd mereka, sesekali kami akn up date gmbo2 tkini skitar tmerloh utk melepaskn rindu mreka kpd kg halaman. sbagai pmulaan, kami akn attach gambo2 skitar TAKG iaitu sbuah taman rekreasi yg agk bru dbuka & tmpt kami slalu bjogging. tpi maaf la, gambo xberapo lawo sbb cameraman 'pro' sgt & stakat guna kamera digital 8 megapixels je.



pagar masuk ke taman awm kubang gajah mlalui bukit angin. bangunn paling kiri adalah surau yg mnggantikn surau lme bukit angin. jgn dlupa, kwsn TAKG ni dulu asalnyer adalah kwsn paya. ianya bsambung terus dgn taman awam tloh yg lama. jln lain msuk ke sini adalah mlalui taman awam tloh (blakang mahkamah) atau mlalui tepi bangunn dwn badminton (gudang beras bhampiran sk bandar tloh) . kat taman awam tloh tu kami xsuke jogging, byk 'hantu longgok'. lgipun kat sini pmandangnnyer luas.

meh la start jogging...(sbenarnya bjln pantas je, dh tua2 bru nk start jogging, mne lrt...) kalu pandang btul2 kat bangunn dpn tu nmpk kpala gjh org sgkut wat air pancut malui blalainyer


tetiba ada pokok petai blalang kat area TAKG. pucuk dia sdp wat ulam. slalu gak smbil2 jogging amik stangkai dua mkn mentah2 ni.

org kata kwsn tmpt jogging ni 'keras'. apa lak tak kerasnyer... besi, batu & tar mrate2! xpcaye try hantuk kpale


nmpk mcm nyaman & bersih ... je pmandangn ni kan? sbenarnyer air kat kolam ni asal dri longkang2 bsr kat bdr tloh. kat area tasik awm tloh ada yg main kayuh2 smpan., mak aih!!


perasan tak kesan/ bekas tapak kaki gajah kat ats laluan jogging tuh? eeii.. takut!


pokok ni tumbang akibat ribut. mse tu kami jogging bdekatn.. tibe2 bunyik berdeboommm..! kalu la pokok tu tumbang ke laluan jogging, jwbnyer ada yg 'selamat jalan' trase ngeri smpai skarang.



bhgian dpn surau bukit angin. nk abis 1 pusingan dh nih..





tmpt bebudak & mak bpk budak main2 buai & gelonsor...


haa... ini la org yg sdg jogging skang ni. yg tgh2 tu nama dia pie, yg kanan nama dia da & kiri nama dia ummie. danial & danish ntah lps ke mana ntah. mklum la org mude..pantas blari

2 Comments:

At January 2, 2010 at 9:58 PM , Blogger ummzaid said...

sehati sejiwa deme ber3.. Alhamdulillah :)
JazakAllah kheir..koi tak maroh ketnya
koi terasa malulah pulok..kagum tdk, kaget ye kot.. :D
koi tak blh nak byg lg mana aroh taman baru ni..hak lama koi ingat..

 
At January 2, 2010 at 11:46 PM , Blogger SOHO Consultation said...

tmn ter dkt jambatn tloh, dri paya pulai beloh kanan, lalu ikut bkt angin, ande simpang 3 bwh jmbtn ter, 1 ngale ke pkn sari, 1 ngale ke triang, situ la. kwsn blakang umh cina, blakang klinik hewan, blakang gudang beras sk bdr tloh, bsambung dgn taman hak lame ter la. err, err, err....

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home